Klantgericht werken

Hebben je medewerkers in hun werk direct of indirect contact met klanten? In deze training van Zone.college leren deelnemers hoe je een nóg beter visitekaartje voor het bedrijf wordt. Naast het omgaan en communiceren met klanten behoort de communicatie met collega’s tot de thema’s. Deze training is ook zeer geschikt voor teams binnen hetzelfde bedrijf.

Informatie

Voor wie

Voor iedereen die zich wil ontwikkelen in klantgericht werken. Deelnemers leren hoe om te gaan met klanten en klanttevredenheid.

Programma

De training is gericht op de klantgerichtheid en de communicatieve vaardigheden van de deelnemers – zowel extern als intern – te verbeteren. Voor groepen deelnemers afkomstig uit hetzelfde bedrijf vormt teambuilding een belangrijk aspect.

Dagdeel 1
Wie is mijn klant
Analyse van interne en externe klanten
Wat verwachten deze klanten van mij en wat verwacht ik van hen?

Dagdeel 2
Communicatie met de klant
Verbale en non-verbale communicatie
Spreek ik de taal van de klant
Begrijp ik de klant.
Hoe gedraag ik mij en hoe kleed ik mij

Dagdeel 3
Werkplanning en werkoverleg
Aankomst op de werkplek
Overleg met opdrachtgever
Plannen werkzaamheden
Overleg over het uitgevoerde werk
Afscheid nemen

Dagdeel 4
De dagelijkse gang van zaken
Omgaan met moeilijke klanten en klachten
Het geleerde toepassen in de praktijk

Dagdeel 5
Klantgerichtheid in de organisatie
Doen we wat de klant verwacht?
Waarom wel en niet?

Dagdeel 6
Kritiek geven aan en ontvangen van collega’s
Moet het altijd vechten zijn?
Of kan het ook positief bedoeld zijn?

Dagdeel 7
Coaching – teambuilding
Wij zijn het beste team uit de hele regio0

Dagdeel 8
De dagelijkse gang van zaken
Totale terugblik van de beide trajecten en dan nu toepassen in de praktijk.

Investering

We verzorgen de cursus bij bedrijven. Samen met de opdrachtgever worden het exacte programma, de duur en de locatie bepaald. Na een persoonlijk gesprek bieden we een offerte op maat aan.

Wat houdt een incompanycursus van Zone.college in?

  • Werken op basis van bedrijfsspecifieke en persoonlijke leerwensen en –doelen.
  • Kennis en expertise toepassen op de thema’s en processen in de organisatie.
  • Meerdere medewerkers tegelijk scholen en gezamenlijk hun kennis naar een hoger niveau brengen.
  • Trainen met eigen materialen (indien mogelijk op de werkplek) en werken aan de hand van bestaande bedrijfsprocessen.
  • Van en met elkaar leren: een positieve, verbindende ervaring voor het hele team.

Voor actuele subsidies, bekijk ons overzicht met financiële regelingen voor particulieren en bedrijven.

Maatwerk en op locatie

De meeste cursussen en opleidingen van Zone.college zijn op maat te maken en kunnen op de door jou gekozen locatie plaatsvinden. We bieden maatwerktrajecten voor groepen en individuen. Zoek je een opleiding die goed aansluit bij jouw specifieke wensen? Onze accountmanagers kunnen in co-creatie met jou een passend programma ontwikkelen.  Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor  incompany opleidingen te bespreken.